bieganie
Odchudzanie

Bieganie a odchudzanie

Ostatnimi czasy bieganie i wszelkie inne formy joggingu i ruchu na świeżym powietrzu są niezwykle popularne. Sportowcy podkreślają zbawienne działanie ruchu na nasze ciało i samopoczucie, a my sami w głowie mamy tylko jedno – czy biegając schudnę? To pytanie wbrew pozorom wcale nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Efekty uzależnione są nie tylko od tego, czy biegamy, ale również a może przede wszystkim od tego – jak często biegamy, jak długo, jakim tempem i czy bieganie jest jedyną rzeczą, jaką robimy w kierunku odchudzania?
Regularność

Bieganie podobnie jak wszystkie inne formy aktywności fizycznej ma sens tylko wtedy, kiedy wykonujemy je regularnie. Systematyczność to jedyny sposób na uzyskanie oczekiwanych efektów przejawiających się nie tylko w utracie „ciąży spożywczej”, ale również w poprawie kondycji fizycznej. Jednorazowe wyskoki nie przyniosą żadnych efektów, ale przynajmniej pomogą nam się dotlenić.
Bieganie – ćwiczenie aerobowe

Sekretem utraty wagi poprzez bieganie jest to, w jakim tempie biegamy. Na początku naszych codziennych treningów może być nam ciężko wytrzymać godzinny jogging, ale recepta jest jedna – im dłużej i dalej tym więcej spalonych kalorii. Jeżeli chodzi o tempo biegania to nie powinno być ono zbyt szybkie, ważne jest natomiast, żebyśmy biegnąc czuli się dobrze w swoim rytmie. Jeżeli pierwsze treningi będą zbyt ciężkie warto zastosować tryb mieszany 5 minut biegu, 5 minut dynamicznego marszu. Z biegiem czasu nasze ciało przyzwyczai się do wysiłku i pozwoli nam na pokonywanie coraz dłuższych dystansów.
Bieganie a spalanie tłuszczu

Teraz bardzo ważna informacja – ludzki organizm zaczyna spalać tłuszcz dopiero po około 20 minutach wysiłku fizycznego, dlatego 15-minutowe wieczorne przebieżki na nic się nie zdadzą. Podczas pierwszych minut biegu organizm czerpie energię z obecnych naszym organizmie cukrów, a dopiero potem z tłuszczu. Logika jest bardzo prosta – im dłużej biegamy, tym więcej tłuszczu zostanie zużyte, jako źródło energii.

Bieganie nie może być jedyną czynnością, jaką robimy w kierunku odchudzania. Bardzo ważna jest również odpowiednia dieta i to, co ląduje na naszym talerzu. Należałoby rozwiać mit na temat biegania na czczo – otóż, jeśli zależy nam na wymodelowaniu sylwetki nie powinniśmy tego robić. Dlaczego? Niedożywiony organizm spala białko obecne w naszych mięśniach, a co za tym idzie niweczy nasze starania modelujące sylwetkę. Wcale nie musimy objadać się rano, wystarczy wypić zdrowy koktajl, czy zjeść delikatne śniadanie – pamiętajmy, że jest to najważniejszy posiłek dnia i omijając go robimy sobie sporą krzywdę.

Wraz z biegiem czasu treningi powinny stawać się coraz bardziej intensywne i w pewnym momencie, kiedy będziemy już czuć się na siłach będziemy mogli wzbogacić codzienny jogging o trening interwałowy – równie skuteczny, choć o wiele bardziej intensywny. Początki powinny być jednak spokojne.

Informacje:

audioxen apteka I snoril gdzie kupić I artroser skład I calminax ile tabletek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *